About Fidzly

My photo
One name that quite unique administered by my father to me. That S.W.T Servant Of Allah Born Around Sacred Date 6th of October Chicken Year. Stay in a remote village yet full with past history. Having Blog that can find peace at a time experience boredom.

Fidzly Friend

Fidzly Friend
Imam Muda!! DEM1S3
Photobucket

Premier League

Bola Cinta:-)

                   
Liverpool history, photos

Followers Fidzly:-)

Daisypath Vacation tickers

Novel Cinta Terhenti!!

Sila Klik Play Video ini sebelum membaca Novel Dibawah...
-Setiap manusia yang membina cinta atau menyimpan perasaan ketika umur muda.. Percayalah cinta itu akan hilang jika kita tidak menjaganya atau tidak melepaskan perasaan cinta terhadap seseorang yang dianggap sempurna dimata kita.. 

Cerita dongeng yang pernah diketahui oleh saya iaitu seorang lelaki bernama Zack dan seorang wanita bernama Lin.. Mereka berkawan sejak umur 5 tahun sehingga 13 tahun... Mereka berkenalan di bangku sekolah tadika... Dahulu mereka cuma kawan biasa sehingga umur 11 tahun.. "budak-budak mane tau perasaan cinta".. tetapi cinta itu muncul apabila Zack berumur 12 tahun darjah 6.. UPSR... Zack tidak meluahkan isi hatinya terhadap Lin kerana beliau tahu bahawa mereka akan menduduki peperiksaan pada tahun tersebut.. 

Selepas tamatnya peperiksaan.. Mereka mengikuti satu rombongan ke Tanah Tinggi yang diadakan oleh pihak sekolah.. Zack dengan sengaja mengambil tempat duduk berdekatan dengan lin supaya dia dapat meluahkan perasaan kepada Lin.. Tetapi semua itu sekadar angan-angan... Zack tidak dapat melepaskan perasaannya... Cuti sekolah hujung tahun pun tiba... Mereka mesti tak dapat jumpa... Result UPSR keluar tetapi Zack tidak menjumpai lin.. Zack ingin meluahkan perasaannya apabila menjejak kaki ke sekolah menengah... 

Cuti hujung tahun pun dah habis.. Jejak sahaja bulan Januari 2006 sekolah bermula aktiviti seperti biasa.. Zack ingin meneruskan misi dia terhadap Lin.. Tetapi hasratnya tidak kesampaian kerana Zack akan mengikuti keluarganya berpindah ke salah sebuah daerah di negeri selangor.. Tiap-Tiap hujung tahun Zack akan balik ke kampung halaman untuk mencari Lin.. Tetapi tidak ditemui sehingga cuti sekolah habis.. Dari tahun 2006 hingga hujung tahun 2009.. Zack mencari Lin kerana dia akan rasa gelisah apabila tidak melepaskan perasaannya terhadap Lin.. Hampir 5 tahun dia memendam perasaan sendiri..

Pada cuti pertengahan tahun 2010..Umur Zack sudah menjangkau 17 tahun.. Zack dapat menghubungi Lin melalui laman sosial facebook
.. Zack begitu gembira setelah lama tidak berhubung dengan Lin akhirnya beliau bertemu juga.. Walaupun di laman sosial.. Zack telah menceritakan kepada Lin pelbagai cerita yang pernah beliau lalui sehinggakan Zack terlupa untuk meluahkan perasaannya..

Setelah  4 bulan berkawan di dalam laman sosial.. Sekali pun Zack tidak pernah meluahkan.. Sehinggakan terjadinya satu salah faham yang Zack sendiri tak tahu.. Lin mula tidak menghubungi Zack sehingga tamatnya SPM 2010.. Tamat sudah SPM, umur 18 tahun, Zack cuba mencari Lin melalui rakan-rakan Lin.. Zack tidak dapat menghubungi Lin melalui facebook kerana Lin sudah "Delete Acount"..
Rakan-rakan Lin berkata bahawa Lin sudah menjadi milik orang(girlfriend).. Mereka kata Lin begitu akrab dengan lelaki tersebut sepanjang Lin tingkatan 5.. Pada mula Zack tidak percaya.. Sebelum ini, Lin tidak menceritakan apa-apa pada beliau.. Akhirnya beliau redha.. Beliau berpegang teguh dengan pepatah "Jodoh, ajal, ditangan tuhan" mungkin tiada jodoh antara Zack dengan Lin.. Akhirnya Zack menjadi seorang yang bersifat FOBIA kepada cinta..


                               " CINTA YANG DICARI PASTI AKAN PERGI "
                               " CINTA DATANG DENGAN SENDIRI KEKAL ABADI "






Category: 0 comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
create your own banner at mybannermaker.com!

Angka Giliran:-)

Sila Lihat Ini:-)

Fidzly Visitor

Recent Post

Iklan!!

Iklan!!
Nutrien Cerdas Minda

Blog Saudara Mara